Refusjonsordning på flybilletter
Reisesøkemotoren travelmarket.no sammenligner priser på flybilletter og henter flypriser fra både flyselskaper og reisebyråer.
Vi har en visjon om å gi deg markedets største og beste utvalg av flybilletter, og som den eneste reisesøkemotoren tilbyr vi nå å refundere prisforskjellen dersom du bestiller en reise hos reiseselskapet vi henviser til og deretter finner den samme flybilletten til en lavere pris et annet sted på nettet – naturligvis med visse forbehold. Vilkårene kan du lese nedenfor.
Sånn blir du omfattet av refusjonsordningen
Du skal ha funnet flybilletten på travelmarket.no og deretter ha klikket deg videre til det flyselskapet eller reisebyrået som selger billetten. Refusjonsordningen gjelder fra det tidspunktet du har klikket deg videre til reiseselskapet og 8 timer frem i tid – eller senest til kl. 24.00 samme dag.
Refusjonsordningen gjelder den endelige prisen på flybilletten du bestiller hos flyselskapet eller reisebyrået, og ikke prisen du ser hos Travelmarket. Det vil si flyprisen inklusiv eventuelle gebyrer og tillegg for eventuelle kofferter, setereservasjon, skatter og avgifter osv.
Når du har bestilt flybilletten hos flyselskapet eller reisebyrået blir du omfattet av refusjonsordningen ved å melde deg på ordningen på travelmarket.no.
Les resten av vilkårene nedenfor
Refusjonsordningens vilkår
- Du skal ha funnet flybilletten på travelmarket.no. Deretter skal du ha klikket deg videre til det flyselskapet eller reisebyrået som selger billetten og ha kjøpt reisen der.
Refusjonsordningen av prisforskjellen gjelder i 8 timer fra det tidspunktet du klikker deg videre fra travelmarket.no – og senest til kl. 24.00 samme dag (lokal norsk tid).Hvis du i dette tidsrommet ─ etter å ha kjøpt flybilletten ─ finner den samme reisen til en lavere pris og kan dokumentere dette, har du i utgangspunktet rett til å få utbetalt et beløp som svarer til differansen mellom den gjennomførte bestillingen og den lavere prisen du har funnet.
Med den samme reisen mener vi en flybillett eller flere flybilletter med samme antall personer og samme strekninger, flyselskap(er), flynumre, reisetid, antall stopp, avreise- og hjemreisedatoer og tidspunkter
- Dersom det er flere i flysøkemotoren på travelmarket.no som selger nøyaktig samme billett gjelder refusjonsordningen det reiseselskapet som har den billigste flybilletten. Det er en forutsetning at du har valgt den billigste billetten hos travelmarket.no.
Det skal være mulig å gjennomføre et kjøp av den aktuelle sammenlignbare flybilletten hos reiseselskapet. I noen tilfeller har det nemlig skjedd en feil hos reiseselskapet. Den flyprisen som er angitt og som vises i reisesøkemotoren kan ha endret seg når du kommer til reiseselskapets egen nettside, og det kan derfor være umulig å bestille den ønskede flybilletten til den opplyste prisen. Dette kan skyldes at plassen er utsolgt eller at prisen ikke er 100% oppdatert fra reiseselskapet. Dette har vi som reisesøkemotor dessverre ikke mulighet til å påvirke.
- Refusjonsordningen av prisforskjellen gjelder den endelige prisen på flybilletten som du bestiller hos flyselskapet eller reiseselskapet og ikke prisen du ser hos Travelmarket. Dette gjelder altså flyprisen inkludert eventuelle gebyrer og tillegg for eventuelle kofferter, setereservasjon, skatter og avgifter osv.
Prisen på den billigere flybilletten skal dessuten være i samme valuta som den kjøpte flybilletten.
- Når du har bestilt flybilletten hos flyselskapet eller reisebyrået blir du omfattet av refusjonsordningen av prisforskjellen ved å melde deg på ordningen på travelmarket.no.
- Den lavere prisen du finner skal være tilgjengelig på en nettside som hører til et reisebyrå eller flyselskap, og det skal være mulig å gjennomføre et kjøp av den aktuelle flybilletten – uten at du faktisk gjør dette.
- Refusjonsordningen er ikke omfattet av billigere flybilletter som kjøpes i forbindelse med medlemspriser, bonusordninger, bedriftsavtaler eller andre lignende rabattformer som ungdomsbilletter, honnørbilletter osv.
- En eventuell utbetaling fra Travelmarket skjer først når reisen er overstått og på bakgrunn av behørig dokumentasjon. Dette innebærer at du sender inn en kopi av boardingkortet ditt.
Kopien av boardingkortet skal være mottatt hos Travelmarket senest 6 måneder etter at reisen er avsluttet. Hvis dette ikke skjer bortfaller ordningen.
- Det tas forbehold om åpenlyse tekniske feil, problemer med hjemmesiden, og feil i priser fra flyselskaper og reisebyråer.
Travelmarket forbeholder seg retten til å endre de nevnte vilkårene på kort varsel. Dette påvirker ikke allerede påmeldte ordninger, jf. punkt 4.
Kontaktopplysninger:
E-post: info@travelmarket.no
Du har meldt deg på ordningen og ønsker refusjon
Du har innen tidsfristen funnet en billigere flyreise som ellers er identisk med den du har bestilt, og ønsker nå å benytte deg av refusjonsordningen vår.
Den flyreisen du har funnet er altså billigere enn den billigste flyreisen du fant på Travelmarket og som du deretter bestilte hos et reisebyrå eller flyselskap.
- Du må lese vilkårene grundig for å sikre deg at du har rett til å få pengene utbetalt.
- Du må sikre deg at du har behørig dokumentasjon for at du har funnet en billigere flyreise enn den du har bestilt.
Vi trenger nemlig både en kopi av den bestilte reisen og informasjon om hvilket reiseselskap du har funnet den billigere reisen hos.
- Finn frem e-posten du fikk fra Travelmarket da du meldte deg på refusjonsordningen, og følg anvisningene i e-posten.